söndag 6 juni 2010

Trevlig kväll, jobbig natt

Igår kväll fick jag besök av Jessica, alltid lika trevligt. Mycke prat, chips med dip och nån dålig film på tv. Timmarna försvann fort. Men som sagt en mycket trevlig kväll.

Natten däremot vad inte trevligt. Elina är förkyld samtidigt som hon håller på att få tänder. Hon har feber, snorar, nyser och hostar. Det är mycket gnäll och kläng men jag förstår henne. Det är inte lätt att vara liten och sjuk. Nu har jag i varjefall fått i henne lite vatten och Alvedon. Sen blir det nog till att ta en promenad till affären för att köpa isglass, både till mig och Elina. :) Man får göra det bästa av situationen. Och om hon orkar så kanske vi tittar förbi lekparken en kortis.

Nu sitter hon och myser i mitt knä i soffan med napp och snuttis , hon verkar rätt nöjd nu faktist. Skönt!

Mille sover fortfarande sten hårt, jag gissar på att han är helt slut efter gårdagens äventyr.

För att sätta lite färg på inlägget får ni en bild på elinas senaste tillskott i mjukisfamiljen.


--via iPhone

Inga kommentarer: