fredag 18 juni 2010

hemma...

Nu är jag hemma och Elina ligger sovandes i sin säng.

Tror ni att Elina vilade innan dagis och jobb? Nä det gjorde hon inte, det var nog mest en önsketanke från min sida tror jag.

Det hände inte mycket på jobbet idag men de som kom var trevliga, som oftast. När jag hade slutat jobbet och fått ut folket så åkte jag och hämtade Elina. Jag försökte få i henne lite gröt innan jag la henne. Men det misslyckades jag rätt så rejält med men fick till slut i henne en flaska välling.

Man behöver oftast ha ett rejält tålamod och lugn när man ska lägga Elina. Men mest av allt behöver man vara envis, envisare än henne, och är man det så lyckas man få henne att sova. Det kan ta tid och man kan ibland bli rejält varm. Men det känns riktigt skönt när hon tillslut sover i hyfsad tid. Med hyfsad tid menar jag innan oss och gärna innan kl 21.

Nu sitter jag i soffan och kollar på 1:an, det är nån konsert för Viktoria och Daniel. Nyss var det Magnus Uggla, snacka om energiknippe. Jag tycker att han har gjort många bra låtar och jag kan absolut inte välja ut bara en favorit, det finns helt enkelt för många.

Nu ska jag tvätta foten som fortfarande gör ont men jag hoppas att det blir bättre till i morgon för om det inte ösregnar i morgon så har jag planer på att gå till jobbet. Men som sagt så får vi se hur det går med det. Det är foten och vädret som avgör.

Inga kommentarer: