söndag 27 juni 2010

Dåligt...

Det har vart dåligt med bloggandet i några dagar nu, jag får försöka skärpa mig. Men till mitt försvar skyller jag på det fina vädret och underbart sällskap. Det känns inte riktigt rätt att langa fram mobilen eller datorn och börja knappa på den när man sitter ute i det fina vädret eller sitter med finfint sällskap.

Gårdagen började med att mille städade hemma. Sen åkte vi och handlade allt som behövdes för dagen och förhoppningsvis allt som behövs för denna veckan, minst. Sen var det bara att åka hem och plocka ur och plocka in i bilen igen. Då bar det av till mamma och pappas hus där vi satte igång grillen och grillade kyckling som Jesper och hans Emma hade med sig. Riktigt gott blev det efter några omständigheter

Sen blev det bad! Jag badade för första gången i år. Det var rättså skönt faktiskt Lite kallt i början men när man hade vart i en stund så blev det riktigt skönt. Elina badade också. Och alla de andra också. Sen drog vi upp till stadsparken och lekte en massa och fikade vår medhavda fika. Goda mackor och kex. Det intogs även en riktigt god glass.

Väl tillbaka vid huset tog vi det lugnt och lekte, spelade kubb och kastade boll. Tiden försvann fort och strax var det dax att sätta igång grillen för andra gången den dagen. Nu var det kött i två olika varianter som gällde. Tillsammans med ris och hemmagjord tzatziki blev även detta en riktig succé.

Efter att ha plockat iordning alla våra grejer och plockat in oss i bilarna åkte vi hem till vår lägenhet och skulle se på film. Det slutade med att de såg på film medans jag försökte få Elina att somna. Somnade gjorde hon tillslut och det gjorde jag också.

Tack för en trevlig dag. Och hoppas att filmen var bra, jag får se den en annan gång. :)

Inga kommentarer: