tisdag 8 juni 2010

Nöjd

Just nu är jag så otroligt nöjd med mig själv. Jag har fått Elina att sova. I vanliga fall får vi henne inte till att sova förens runt 22 och då oftast i vår säng eller i soffan. Idag orkade jag inta krångla jag satte ner henne i hennes egna säng, tog en bok och började läsa. Jag läste och läste, Elina var arg och ville inte alls vara där. Efter att jag hade läst hela boken så var hon fortfarande arg så jag tog upp henne och satte henne i min famn och där fick hon sitta. Jag sa inget men jag släppte heller inte ner henne. Tillslut somnade hon och hon ligger nu i sin egna säng och sover.

Innan hämtade jag henne hos milles föräldrar. När jag kom dit möttes jag av en glad unge som kom och gav mig en kram och en puss, kan man bli annat än glad då? Milles mamma frågade om jag hade ätit något och det hade jag ju inte så då fick jag mat. Riktigt god mat, persisk mat är riktigt gott! Det var ris och lammgryta tror jag, köttet var perfekt det liksom ramlade isär.

Det regnar ute. Det regnade när vi skulle gå till bilen och gå från bilen hem. Elina tycker om när det regnar, det gör jag också. Som tur var hade Elina regnbyxor, regnjacka och stövlar på sig, för hon ville testa alla vatten pölar.








Inga kommentarer: