lördag 5 juni 2010

Hur tänker folk?

Jag såg mycket folk när vi var uppe på a6 tidigare idag. En sak som jag alltid funderar på när jag är bland mycket folk är: Hur har de tänkt när de har tagit på sig just DE kläderna? Vissa har lyckats totalt med sin kombination och andra har lyckats mindre bra.

Jag säger inte att jag är en av de som tänker särskilt mycket på var jag tar på mig. Med småbarn måste det vara praktiskt och gärna hyfsat rent. Och för min del får det gärna vara färg. Man kan nästan alltid hitta någon rosa detalj på mig.

Men visst är det härligt att se alla olika stilar. Några gick runt i kortkorta kjolar och partytoppen och några gick runt i vinterkläder. Jag tycker att det är riktigt kul att titta på hur folk klär sig och ser ut för det finns alla möjliga varianter. Och specifikt i jkpg hittar man alla olika stilar. Åker man till sthlm eller gbg så märker man att det är helt andra klädstilar som råder där. Speciellt i sthlm, enligt mig.

Efter middagen gick vi en sväng och hamnade i en lekpark där vi inte tidigare lekt. Så otroligt fint. Skogen precis bakom, ett stort fält att springa på, inga bilar i närheten och finfin utsikt. Dit kommer vi definitivt att gå igen.

Hoppas att alla har en trevlig lördags kväll. Själv sitter jag i soffan med chips och cola. En febrig Elina har somnat men vaknar med jämna mellanrum för att gråta lite.

Dax att gå och klappa henne lite på ryggen igen så hon somnar om.

1 kommentar:

Beatrice, mamma till Devin ~090723~ sa...

Jag håller med dig där om hur folk klär sig. Vissa verkar inte ha någon koll alls på vad dem sätter på sig faktiskt. :)