tisdag 22 juni 2010

Måndagen

I går var jag trött, så pass trött att jag inte orkade blogga. Så här kommer en sammanfattning om vad jag/vi hittade på under hela måndagen.

Som vanligt jobbade jag tidigt på morgonen och för en gångs skull var det inte jobbigt att gå upp. Elina var också vaken så vi mös lite och tog på henne kläder och gjore henne nästan färdig för dagis. På jobbet var det lugnt. Vi janne bjöd på god fika, han ska börja plugga.

Väl hemma hämtade jag Elina på dagis och på väg där ifrån stod vi helt plötsligt ijämte ett rådjur. Jag vet inte riktigt vem som var mest förvånad, vi eller rådjuret. Vi stod och tittade på varandra en liten stund innan rådjuret sprang vidare. En liten naturupplevelse i vardagen kan man nog säga, inte riktigt var vi hade förväntat oss att se. När vi kom hem så mös vi en stund o soffan innan vi båda två somnade och sov som stockar.

Efter att vi hade vaknat kände jag hur otroligt hungrig jag var. Men då är det ju det vanliga problemet, vad ska jag laga för mat? Och vad har jag hemma? Tillslut blev det en köttfärssås och spagetti. Enkelt, smidigt och snabbt. Sen blevdet lek i lekparken och en stund på balkongen.

Min mamma kom förbi en kortis och kollade på balkongen och mös lite med en övertrött Elina. Öven att hon var så trött så tog det ca 30minuter för att få henne att sova.

När mille kom hem från jobbet så fick jag blommor och choklad. Sådana överaskningar tycker jag om!

Nu ska jag börja jobba och göra lite nytta.

Inga kommentarer: