söndag 13 juni 2010

fin morgon?

Idag var det min tur att gå upp när Elina inte ville sova längre. Det är både mysigt och jobbigt. Jobbigt för att jag är trött eftersom jag inte kunder somna i natt, mysigt för att det gäller Elina och för att jag älskar henne.

Just nu sitter hon i sin fåtölj och myser, ibland så hoppar hon ner för att leka lite med ena katten och sen så kryper hon upp igen och myser med filten. Kastar ner nappen till katten, klättrar ner, pratar med katten, klappar och kramar katten och kryper upp i fåtöljen igen. Den proceduren har hon nu upprepat minst fem gånger den senaste kvarten.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Man kanske skulle ta att våldgästa några vänner och hoppas på fika. Eller gå till lekparken och leka och sedan hem och titta på film. Den sista idéen måste det vara hyfsat väder för att genomföra men det verkar rätt så lovande på väderfronten just nu i varje fall. Har ni några ideer och förslag på vad man kan hitta på en dag som denna?

Inga kommentarer: