tisdag 13 april 2010

Sovmorgon

Igår kväll vill Elina inte sova alls. Vi försökte och försökte men hon somnade inte förens vid 22 för att vakna 10 minuter senare med hosta och svårt att andas. Tillslut satte jag mig i vår säng med henne i knät, där somnade vi båda två. Efter det har natten faktiskt vart ok. Och det bästa av allt: efter att hon hade fått välling vid 7 så somnade hon om och tog sovmorgon till kl 9! Jag minns inte sist vi sov till 9, så underbart skönt.

Jag gick till och med upp ur sängn och åt frukost innan lilldamen beslutade sig för att vakna. Så nu är vi båda utvilade, pigga och glada. Men tyvärr fick vi skjuta upp mjölkprovokationen eftersom hon har rejäl hosta och nu också snorar. Det ska bli så spännande att se vad den visar när vi väl får göra den. Både pricktestet och blodprovet visade inga tecken på att mjölkallergin var kvar, så allt hänger på provokationen. Tänk vad smidigt att slippa läsa på allt, kunna ge henne det vi äter, slippa oroa sig att hon får i sig något när hon är hos någon barnvakt. Åh vilken dröm, jag hoppas verkligen att den blir sann.

En annan sak också. Håll utkik här på bloggen och tipsa dina vänner om den för snart kommer det att hända grejer! :)

Ha det bra!
Kram

Inga kommentarer: