måndag 26 april 2010

powernap?

Idag var jag trött efter jobbet, tröttare än jag själv förstod. Jag förstod inte hur trött jag egentligen var förens efter att jag hade sovit en stund på golvet bland Elinas leksaker. Som kudde hade jag en boll. Så då tog jag henne och gick och la oss i sängen. Det bästa var att hon somnade som en stock hon också. Där låg vi och sov tills klockan var 15:15. En lång powernap med andra ord.




Troligen berodde tröttheten
på den långa dagen ute igår och den jobbiga natten. Elina vaknade nämligen i natt vid 3 och visste inte alls vad hon ville men hon visste vad hon INTE ville. Hon ville inte sova, inte äta, inte sitta, inte stå, inte ligga, hon ville inget alls! Jag gissar på att det blev för mycket intryck för henne igår. Så jag hoppas verkligen att hon sover bättre i natt för jag orkar inte vara vaken mellan 3 och 5 i natt igen.



Det bästa när vi vaknade var att det luktade mat! Mille hade åkt iväg till tandläkaren men hade lagat mat till mig. Ibland har man det riktigt bra. Maten var supergod! Elina provade även på att äta spagetti vilket hon tyckte var väldigt rolig mat.



Nu står sötnosen och tittar ut genom fönstret och vinkar till bilarna som åker förbi. jag tror att jag ska göra henne sällskap en stund och sedan göra iordning ett bad.

Inga kommentarer: