torsdag 22 april 2010

Mysig eftermiddag

Nu har vi haft en mysig eftermiddag, och den blev ännu lite bättre nyss. Pizza! Jag har längtat efter pizza i snart 4 veckor så det var gott men som vanligt inte alls lika gott som jag hade förväntat mig att det skulle vara.

Vi har hunnit med en hel del denna eftermiddagen. Vi har tvättat och hängt tvätten, vi har vart på trevlig promenad med Emma och Zigge, Vi har lekt i lekparken, vi har fikat och jag har skrubbat barnstol.

Skrubbandet av barnstolen tog ca 15minuter. Gröt som inte tas bort direkt sätter sig rejält kan jag meddela.

Elina envisades med att hon skulle hålla kopplet till Zigge när vi var ute och gick. Det gick inte så bra för henne, Zigge drar endel och brydde sig inte om att det var Elina som höll i kopplet. Så för att hon skulle få som hon ville och utan att Zigge skulle dra omkull henne så var Zigge i ena änden Elina i den andra änden och någon av oss Emmor på mitten.

Fikat idag bestod av mariekex. Elina älskar mariekex. Mariekex är underksattat, så enkelt och så gott. Jag kom ihåg att när jag var mindre så tog man smör på kexet det var riktigt gott! och jag vet att Elina skulle uppskatta det.

Här kommer lite härliga bilder från promenaden, taga av Emma.



Så här fick vi gå för att Elina skulle få hålla kopplet.







Zigge var pratglad som vanligt.



Full fart i lekparken



Elina är ute och går med Zigge



Elina kan själv. Bland annat kan hon skjuta på sin vagn själv, det går inte fort och man måste styra åt henne men det går sakta framåt







Allt som gungar är roligt




Nu ska vi strax göra lite gröt och ladda för hockeyn, om mina nerver klarar av att se.

Inga kommentarer: