lördag 17 april 2010

Hockey

Jag har alltid tyckt om att titta på hockey. Men tyvärr så förändras man när man tittar. Jag tror helt plötsligt att spelarna och dommarna hör vad jag skriker till dem framför tvn. Och om de hörde mig, varför skulle de lyssna? Det är ju deras jobb och troligen kan de spelet bättre än mig men ändå kan jag inte låta bli att sitta här framför tvn och leva mig in i spelet.

När mille och jag precis hade träffats och vi tittade på hockey så blev han alltid lika chockad, jag skrek, viftade med armarna och var helt inne i matchen. Och efter 7 år så blir han fortfarande chockad när vi tittar på hockey ihop. Jag kan dock lugna er med att jag har lugnat ner mig rejält och känslorna kommer nu mera bara fram när det är HV71 som spelar, känslorna luftas lite lätt om det är landslaget men inte alls lika mycket.

Nu ska jag fortsätta att titta på förlägningen.

Heja HV!!


--via iPhone

Inga kommentarer: