onsdag 19 maj 2010

Sparkar och slag

Elina vann i natt. Jag tror att både jag och mille somnade innan henne. Hon vägrade sova, det hjälpte inte ens att vi la henne i vår säng. Finns det någon som har några bra tips på hur man får ett barn som inte vill sova att sova?! Hon borde sova runt 20 tycker jag men det tycker inte hon.






Det jobbiga med att hon ibland sover i vår säng är att hon sparkas, slåss och är som en hellikopter när hon sover. Och att jag inte kan slappna av när hon sover där.





Morgonen har varit seg, troligen för att natten har varit som den var. Men vi har hunnit med en del ändå: frukost, påklädning, tandborstning, mys och rensat elinas garderob och lagt i lite nya större kläder där i. Idag inviger hon en ny söt body och en liten kjol. Jag hade totalt glömt bort att vi hade köpt de kläderna. Jag hittade en halv gekås-påse men kläder i storlek 80 och 86, helt perfekt eftersom storlek 74 börjar bli lite smått. Det enda som vi behöver köpa är fler par strumpbyxor så hon kan använda alla fina klänningar och kjolar.




--via iPhone

2 kommentarer:

Anna sa...

En kollega köpte vuxensängar (typ 120 breda) till barnen så fort de vuxit ur spjälsängen. Dels är det bekvämare om man måste natta länge. Och dels kan man ha den som extrasäng till sig själv när barnet tar ens plats i stora dubbelsängen.

Annars får ni testa sömnmedel eller slag med stekpanna på barns huvud... :-P

Linda sa...

Hej! Vi hade problem förut vi med höll på 45min till 1 timme varje dag i princip. tänkte att nu orkar vi inge mer - å provade 5 minuters på vårt vis. På några dagar var de helt annorlunda. Nu vill hon sova när man lägger henne. tar nappen å snutten å gosar ner sig. kan ligga å gnessa runt i sängen ett tag men skriker aldrig oftast somnar hon på 5-10 min. vi bara lägger ner henne pussar godnatt å går ut ur rummet. nova-li somnar oftast kring sju å vaknar vid sex-sju.

Kram Linda