torsdag 20 maj 2010

Funderingar

På nätterna när Elina inte kan/vill sova så funderar jag ofta en hel del. Bland annat på hur olika man uppskattar saker och ting sedan jag fick barn. Såna små saker som att sova en hel natt, gå på toa med stängd dörr och vara själv där inne, en sovmorgon. Alla småsaker som har förändrats sedan man fick barn. Tänk er att sova en hel natt och sedan ha en sovmorgon, helt underbara tanke men sååå otroligt långt bort i verkligheten.

Innan jag fick barn så tog jag allt sådant för givet och sovmororna kom varje helg, i stort sett. Att sova hela natten var det vanliga och nu hör det till det ovanliga. Jag antar att det är sånt här som hör till föräldraskapet men ibland längtar man tillbaka till de hela nätterna med sömn, sovmorgorna och inte att glömma att vara själv inne på toan.

Som jag sa tidigare så är det här sådana saker som jag sitter och funderar på på nätterna när Elina inte kan sova. Ibland funderar jag även på andra småsaker, som tex hur man fixar världsfred mm. ;) Men det får bli ett annat inlägg...

Inga kommentarer: