tisdag 25 maj 2010

Oj!

Oj jag har visst glömt att blogga under hal helgen. Förlåt!

I fredags var vi på 17års kalas med delar av släkten. Mycket trevligt! Åt god smörgåstårta och god fika. Vi stannade en stund efter att alla andra hade gått och tittade på tv med min mamma och pappa.

I lördags var jag och Elina på A6 och fikade med Ronja. Även det mycket trevligt. Eftermiddagen spenderades hemma i milles föräldrars hus. Eller inte så mycket inne i huset mest ute i trädgården där vi grillade och mös i solen. Sen bar det av ner till stan för att gå på bio. Efter att vi hade hämtat ut biljetterna köpte vi glass och gick ner till vättern och åt. Jag testade den nya magnum gold, en riktigt god glass faktist.

När glassen var slut tog vi oss tillbaka till bion och köpte popcorn och dricka. Vi såg Robin Hood. Jag tyckte att den var riktigt bra men lite väl lång.

Resten av kvällen spenderades hemma hos milles moster som hade vart barnvakt undertiden som vi var på bio.

Söndagen försvann snabbt eftersom jag jobbade och sedan åkte vi till mamma och fikade. Väl hemma städades det i lägenheten och badade elina.

Måndagen försvann snabbt den också. Jobbade som vanligt tidigt på morgonen och på efremiddagen var vi hemma och myste elina och jag och sedan åkte vi till Jesper och Emma för att äta kvällsmat och tjöta lite. Trevligt det också.

Så man kan sammanfatta helgen som väldigt trevlig och det är ju inte helt fel. :)

Idag har vi vikt tvätt, tvättat en maskin och hängt den, ätit badat och lagt ut en annons på blocket.

Om ni känner någon, som inte har barn, som vill ha en katt så finns lilla Wilja. En otroligt söt katt som inte trivs hemma hos oss längre. Hör av er om ni vet någon, snälla! Jag gör detta för hennes bästa, jag vill att hon ska trivas och må bra vilket hon inte längre gör här hemma, tyvärr. Så det gör ordentligt ont i mig att det är så här det måste bli...

Inga kommentarer: