tisdag 4 maj 2010

Blåsningen

Något som jag inte tycker om alls med våren är att alla blomor och träd stör sina pollen. Allt pollen får mig att nysa. Det är inte särskilt trevligt att stå och nysa framför alla motionärer på jobbet men jag kan ju knappast springa in på toan varjegång jag ska nysa. Då blir det ett evigt springande fram och tillbaka.

Det är kanske därför jag tycker om att det kommer en riktigt ordentlig regnskur ibland på våren. För då slås en hel del pollen ner till marken istället för att fara runt i luften och ner i mina lungor.

Så kan man göra en beställning på ett ösregn i veckan, minst? Vet någon var man kan göra åt allergin, har ni några små tips och trix man kan använda sig av? Något annat än allergimedeciner och ögondroppar som jag redan använder, som tyvärr inte hjälper särskilt mycket.

Inga kommentarer: