onsdag 25 februari 2009

barnvakt och babysim

Idag har det vart fullt schema. Började dagen med att jag vaknade och sängde av väckarklockan, somnade självklart om. Vaknade igen kl 9, min bror skulle hämta mig vid 20 över. Lite bråttom. Åkte iväg till mormors hus där jag var barnvakt åt Wilmer, min söta brorson. Ibörjan gick det jättebra, han låg på golvet och lekte. Upptäckte att han helt plötsligt låg på mage. Och började fundera på om jag hade lagt han på mage eller rygg. Jag la han på ryggen igen och så vände han sig till mage igen. Han gjorde det helt själv. Duktig kille!



När han skulle äta så ville han inte alls och var jättearg. Men han slutade skrika så fort man tog ut han ur stolen och tog bort maten. En bestämd liten kille som vet vad han vill.

Åt hos mormor, fick sedan skjuts hem. Tog det lugnt en liten stund och sedan kom bror igen. Då skulle vi åka till stan för att hämta Wilmers mamma och åka på babysim. Så mysigt såg det ut att vara, så nu har jag bestämt att vi måste gå på babysim sen när pyret hittat ut.

Fick en kommentar av mamma idag som jag håller med fullständigt. Magen ser ut som att den "hänger" och den "hänger" mer idag än den gjorde igår. Jag börjar fundera på om Pyret inte vet vilken väg h*n ska ut. Hoppas att Pyter kommer snart för jag är riktigt trött på att vara gravid.

En av mammorna på babysimmet sa att hon var avundsjuk på mig. Varför var jag självklart tvungen att fråga. För att du har det bästa ögonblicket framför dig. När de lägger upp bebisen på din mage och du får se vem och vad det var som har gömmt sig inne i din mage. Detta fick mig att längta ännu mer efter pyret.

Nu har jag lagat mat, stuvade mackaroner och kryddkorv. Och jag har även diskat undan. Så jag har vart duktig idag också. :D

Tjipp!!

Inga kommentarer: