torsdag 12 februari 2009

Önsketänkande....

Sitter just nu och önskar att jag hade lite godis hemma. Helst lakrits nappar och chokladtoppar. (Ni vet sånna där som är fulla av skum.) Jag har daim men jag är inte särskilt sugen på det faktist. Har längtat i flera dagar efter detta nu. Igår var jag och handlade men "glömde" köpa då och jag ångrar mig verkligen.

En annan önskan är att pyret vill titta ut snart. Vi är många som väntar på digkan du förstå det. Du behöver inte ha bråttom, kom när du känner dig redo och färdig. Har vi väntat så här länge så kan vi vänta lite till, med betoning på lite.

Natte till idag blev det inte mycket sömn så istället sov jag hela förmiddagen. Vaknade vid 12.30 av att mamma ringde och sa att det var mat hos mormor onm jag ville ha vid 13. Schyst mat! Men 30minuter. Jag var tvungen att duscha för jag såg ut som, jag vet inte vad. Men jag hann, jag var hos mormor vid 13.05. Super gott! Kåldolmar med sås och potatis. Underbart.

Igår skulle jag göra mig till och laga mat så det var klart när Mille kom hem från träningen. Det blev inte så. För när jag skulle stänga ugnsluckan så stod jag plötsligt med luckan i handen. Lite lätt chockande faktist. Men mille fixar allt. Så när han kom hem så hade han med sig Elia, en kompis, så fixade de luckan och maten blev sen men god.

Hos mormor idag så gjorde jag samma sak med hennes ugn, fast med flit denna gången. Hon blev nöjd över att hon nu visste hur man skulle göra för att få glaset rent.

Nu ska jag se klart på "house".

Inga kommentarer: