lördag 14 februari 2009

en hjärtlig dag???

dagen har faktist inte vart särskilt hjärtlig. Jag fick blommor, av mig själv. Jag har fixat mat, diskat och handlat. Jag tog mig ett bad vid middagstid. Sov till 12, som vanligt. Sov tre timmar i soffan i morse. Ögonbinden som jag köpte igår på apoteket är underbar!!

Mille sov till 14 åkte på träning och nu ligger han i soffan. Jag tror att han har missat att det är alla hjärtans dag. Han går runt i sina fula mjukisbyxor som vanligt och är allmänt trist. Förlåt älskling men allvarligt. Kan man inte ens ta på sig ett par jeans och kanske hjälpa till med maten en dag som denna när din sambo är höggravid och allt.

Fick ett sms från Ronja i förmiddags men glömde svara. Förlåt. De har det underbart uppe i sälen. Och jag är sååå avundsjuk. Jag vill också åka skidor och mysa i solen och snön.

Undra hur lång tid det tar innan potatisgratängen är färdig... Hoppas att den är färdig snart för jag är hungrig.

Sitter i köket just nu och beundrar de fina blommorna jag köpte innan idag. Rosor, min favorit blomma. Dessa är gula i "botten" och röda längst upp om ni förstår vad jag menar.

Igår var det möte på friskis. Alltid lika trevligt att träffa dom. Och tydligen läser de min blogg så här kommer en liten hälsning till er. Ha en underbar kväll!

Puss alla mina vänner.
------------------------------------------------------------------------------------
Potatisgratängen blev jättegod. Gjorde även en enkel äppelpaj till efterrätt som också blev god. Vad jag är duktig! :p

1 kommentar:

Anonym sa...

nu är vi hemma. helt underbar halvvecka! sol varenda da, hela tiden! lite kallt men de gick bra eftersom solen värmde. trött efter 7 timmar i bilen så nu blir de slapp hela eftermiddan innan de e dags för 4 veckors praktik!