torsdag 1 juli 2010

Vitt

Igår läste jag på en blogg om en kampanj som inleddes förra året. Det var en kampanj om att man skulle ta ställning just den 1 Juli. Man skulle ta ställning för barn och mot våld. Och för att visa detta så skulle man bära något vitt. En bra grej tänkte jag och tänkte sedan inte mycket mer på det. Inte förens jag idag läste på en annan blogg om just denna kampanjen.

De som känner mig vet att jag sällan har vitt på mig, annars än jobbtröjan som råkar vara vit. Andledning till varför jag sällan bär vitt är enkel, smutsen syns så tydligt och har man småbarn är det svårt att inte bli smutsig. Det ska lekas och det klabbas med maten.

Men just idag har jag på mig en vit kjol. På något sätt måste kampanjen ändå ha fastnat i mitt undermedvetna. För jag vet inte sist jag använde denna vita kjolen. Den har mest hängt i garderoben sen jag tog studenten. Så även om jag inte har gjort det medvetet så stödjer jag kampanjen. Och självklart är jag alltid emot våld och särskilt om det är våld mot barn.

Inga kommentarer: