måndag 26 juli 2010

måndag, igen...

Veckorna bara svichar förbi! Det är redan måndag igen, det kändes som att det var det nyss och nu igen.

Morgonen var tystare än vanligt på väg till bilen. På avstånd hörde man nässjövägen, det lät som att den var längre bort än vad den igentligen var. Det som hördes mest och högst var fåglarnas morgontjatter och tystnaden. Luften var riktigt skön och frisk. Lite kallt nästan, fick ta på mig både tröja och jacka, slängde på mig en halsduk också som jag fortfarande inte har tagit av mig.

Luften ute kändes riktigt ren efter gårdagens eviga regnande. Inte en massa pollen och skit utan det kändes riktigt bra.

Idag får vi se hur dagen går. Jag ser ut som rudolf med rödamulen med röd näsa, har ont i halsen och känner mig allmänt förkyld. Men jag hinner inte med en förkylning nu har för mycket jag måste göra.

Inga kommentarer: