måndag 12 juli 2010

Åh, jag måste få berätta

Jag måste berätta för er om min underbara helg!





Det började redan i fredags med bio tillsammans med min lillsyster. Filmen, Twilight Eclips, var bra men inte så bra som den skulle kunnat vara enligt mig men helt klart värd att se ändå. Kvällenfortsatte sedan med bilåkande i en ny volvo c70 cab tillsammans med syster, Mille och Jesper. Minnen från när Mille och jag började träffas bara regnade ner i massor. Det var underbart väder hela kvällen men när vi tillslut åkte hemåt för att hämta upp Elina och för att sova kände hela jag mig mer urblåst än jag någosin gjort. Håret var tovigt ända in till hårfästet och det tog säkert 30minuter att får det tovfritt, när jag var klar såg jag ut som Einstein, det stod rakt ut och jag behövde knappt använda kudden för håret var lika stort så jag låg på det istället.








Lördagen började underbart, jag var tydligen inte ensam om att vara trött och påverkad av värmen. Elina och jag tog sovmorgon till 10, jag var något chockad när jag tittade på klockan när vi vaknade. Men som ni förstår var det väldigt skönt att sova så länge även om det säkert var upppmot 28-30 grader i sovrummet.







Efter att ha tagit det lugnt resten av förmiddagen åkte vi till min mamma och åt och bara tog det lugnt en bra stund till. Elina badade i baljan och jag hängde lite i hängmattan. Somnade även en stund i hängmattan i skuggan, somnade på rygg men vaknade på mage, jag vet inte hur jag hade lyckats vända på mig utan att gamla ur men på något sätt hade jag gjort det i varjefall.







Kvällen fortsatte sedan hemma i milles föräldrars hus tillsammans med riktigt trevligt sällskap. Vi grillade, tittade på fotboll och hade det allmänt trevligt. Något som definitivt måste göras om men då kan vi skippa fotbollen enligt mig.






Söndagen började även den lugnt då mille tog hand om Elina och de åkte till hans föräldrar på förmiddagen så jag fick sova även denna dag. Vaknade inte förens vid 11 då jag tog en lång skön dusch och började dagen. Åkte lite cab med mille då vi tog hans småkusiner på en liten tur runt i jkpg samtidigt som jag uträttade lite ärenden, köpte Twilight filmerna. Sedan god mat som milles mamma hade fixat och lite poolhäng med Elina. Efter att vi hade sovit en stund framför fläkten tog vi bilen ut till Kaxholmen och sällskapade med Jesper och hans föräldrar en bra stund. På hemvägen tog vi "genvägen" (egentligen omvägen) förbi Lekrydskiosken och köpte glass. Så underbart god glass!





Efter denna roliga och otroligt trevliga helg somnade jag som en stock i sängen i går kväll.. Och som ni kanske förstår så har jag helt enkelt inte hunnit att blogga denna helgen.

Inga kommentarer: