fredag 23 juli 2010

Tyst!

När jag börjar så här tidigt som jag gör idag så är det alltid samma känsla som innfinner sig när jag går till bilen. Det är så tyst och skönt ute, luften är frisk och det är knappt någon annan ute. De som är ute är antingen trötta hundägare som tittar på sin/sina hund/hundar, de tittar på dem som att det skulle gå fortare för djuret/djure att göra det de ska än om de inte tittade på dem.





När jag går där i tystnade och myser för mig sj'älv så kan det ibland komma någon buss, lastbil eller någon som är sen till sitt jobb. Den som är sen till jobbet, alltid samma person, ringer alltid till jobbet när den går mot sin bil/buss och pratar alltid lika högt och irreterand i mobilen. Det är då jag kä'nner att jag vill säga/skrika till den personen: TYST! Hör du inte tystnaden!





Men jag säger aldrig till personen ifråga utan går tyst vidare och hoppas att de strax lägger på, för jag vill ju inte störa tystnaden...




Inga kommentarer: