lördag 28 mars 2009

Uppe med tuppen

Nu är kl 08:40 och jag har redan vart uppe i snart 3 timmar. Under den tiden har jag hunnit mataE Elina, ätit frukost och vart och handlat på Maxi. Känner mig riktigt duktig. Det var ungefär bara jag och 20 till inne på ica. Riktigt skönt. Köpte nybakade frallor som jag tänkte ät när jag äter min andra frukost för dagen tillsammans med mille. Det tycker jag är lyxigt, att äta nybakade frallor till frukost.

Idag åker mille iväg på kryssning och jag är faktist lite nervös för hur jag ska klara helgen. Jag kommer att var ensam hemma med Elina och Zigge och Wilja. Wilja sköter ju sig själv men det gör inte Zigge. Men det ordnar sig nog. Jag är så envis så jag ger mig inte förens jag har fixat det.

Dagen för mig blir nog hyfsat lugn. Troligen några promenader för att rasta Zigge och sedan hockey hos Ronja och i kväll kommer kanske Jessica förbi en kortis på kvällen. Jag är så hemsk trött på kvällarna, det var jag inte innan Elina kom. Men det ändrar sig nog när hon har förstått att man ska sova på natten.

Nu ska jag väcka mille så vi kan äta frukost i lugn och ro innan han åker.

Inga kommentarer: