onsdag 18 mars 2009

bvc mm

Idag har vi vart på bvc. Elina väger nu 3205g och är 50cm lång! Stora tjejen nu ju. :D I måndags var vi på barnmottagningen och träffade en barnläkare. Fick nutramigen på recept, så nu ska vi prova det i en månad och sedan komma tillbaka på återbesök. Vi ska även prova miniform-droppar i några dagar nu. Vi hoppas att hon slipper ont i magen snart.

I måndags vart jag magsjuk och i går, tisdags, hade jag 40graders feber och ont i hela kroppen. Har troligen åkt på en infektion/inflammation i ena bröstet. Men de på bvc, bb, och mvc tror att det ska gå över av sig självt med hjälp av ipren. Så jag måste ta mig till ett apotek och inhandla det.

Mille har bara fått vara hemma idag och igår för att ta hand om Elina. Jag har sovit så hårt att jag inte ens vaknat när hon skrikit. Jag hade inte klarat gårdagen utan honom. Idag har han fått vara hemma också för att ta hand om Elina, jag har inte orkat röra mig särskilt mycket och efter den natten som var så tror jag inte att han hade orkat att jobba heller. Håll tummarna för att hon sover på nätterna snart. Det vore en sak om on vaknade var ledsen och ville ha mat. Men att hon vaknar och kriker och äter och sedan skriker konstant i en till två timmar är lite väl jobbigt faktist. Tur att jag har så snälla morföräldrar som hjälper mig med Zigge.

Idag har vi postat brevet till skatteverket med hennes namn. Hon heter nu Elina Minoo Marie Ahlström.

Kram

Inga kommentarer: