onsdag 11 mars 2009

Övningskörning....

Idag på förmiddagen så var Mille ute med mormor, morfar, mamma och Zigge på en långpromenad. Efter det så var det fika hos mormor. Så jag tog vagnen och Elina (vi testar namnet) och gick bort. Det gick bra. Mycket god fika hos mormor när vi väl kom fram. Det tog oss ca 30minuter att bli påklädda och ute ur huset (vi låg i sängen och sov när de ringde o sa att de var på väg hemåt).

På hemvägen så tog jag både Zigge (hunden) och vagnen med Elina i och gick hem. Det gick faktist riktigt bra. Jag är förvånad över hur bra Zigge kan gå i koppel när han vill. Det känndes riktigt skönt att övningsköra hem när jag visste att om det blev några problem så kunde jag ringa Mille.

Det var underbart väder ute när vi gick. Både på dit vägen och hem vägen var det sol. Nu är det mulet ute.

Väl hemma stod Mille i duschen och tog en lång dusch. När han var klar så hoppade jag in och tog mig en lång dusch jag med. Riktigt skönt! När jag kom ut så hittar jag Elina sovandes i sin säng och Mille i vår. Jag tror att han tycker att det är rättså skönt att vara hemma. Undra hur det ska gå när han börjar jobba igen på måndag. Stackarn är ju helt slut. Jag klarar mig nog efter som jag har mormor så nära, och sedan så har jag ju massa kompisar som mer än gärna är barnvakter så jag kan få sova lite.

Nu ska jag göra dem sällskap i sängen en liten stund.
Bjuder på en bild från söndagen då Wilmer, Elinas kusin, var här på besök. (Kan tillägga att Zigge inte gjorde något alls utan tålde den tuffa behandlingen. Vår duktiga lilla hund.)
Pusshej*

3 kommentarer:

Anonym sa...

elina låter som ett bra namn :)

Anonym sa...

Helt klart godkänt men söndagens namn var inte dumma de heller.. Hur var det nu Siri när vi var där och så något annat när Johan o Anna var hos er. Men det brukar ordna sig. Ronja fick inte namn förrän efter 3 veckor.
Moster i Norrahammar

Anonym sa...

waaa. Jag älskar namnet! Tänkte säga de till dig när vi pratade i telefonen, men sen tänkte ja att de kanske inte var eran "stil", men när jag läser känns de hel rätt :D go for it. jättefint! TA hand om er! KRAAAAM!