lördag 21 mars 2009

Persiskt nyår...

Idag har vi firat persiskt nyår. Alltid lika trevligt med god mat och paket. I år fick inte vi vuxna några paket bara Elina som fick i vår lilla familj, fast jag är glad ändå för det var jag som fick öppna. Hon fick massa kläder. Och en jättefin filt av mina föräldrar, den är rosa och jag älskar den. Den är så mysig.

Kusin Ronja var här på dagen. Hon kom med mat! Gäster som tar med sig mat eller fika är bland de bästa. Det är alltid trevligt med gäster men extra trevligt när de tar med sig det de är sugna på så slipper jag fixa. Hon stannade ett tag efter maten också och tog hand om Elina. Då passade jag på att hänga tvätt och att ta en låååång dusch. Sån lyx!

Det var troligen inte magsjuka, eller jo fast ändå inte (http://jnytt.se/nyhet/22492/250-har-drabbats-av-magsjukevirus). Jag ska nog inte äta pizza fler gånger i varjefall.

Imorgon är det 50-års kalas för Ronjas pappa. Trevligt med god mat och hockey!

Nu ska jag försöka sova tror jag. Om Elina tillåter!

Inga kommentarer: