tisdag 24 mars 2009

Första turen....

Idag har vi åkt buss för första gången. Det gick riktigt bra tills vi skulle av. Busstanten som körde stannade en halv meter från trottoaren, som tur var fick jag hjälp av från två snälla tanter. Så när vi väl hade kommit av bussen så gick vi och köpte ett barnvagnskort. 200kr för ett år. Super billigt ju! Så i framtiden kommer det att åkas mycket buss av mig och Elina när vi ska ner till stan eller nått sånt. Om inte annat så kan vi gå ner men åka bussen upp. Smidigt värre.

Vi hann med ett besök på jobbet, friskis, också. Mycket trevligt att träffa lite folk. Inget hade förändrats där. Men tror nog att de saknar mig lite... man kan ju hoppas i varjefall. Elina gjorde succé bland både motinonärer, jobbarkompisar och tanter. Stackars Desiree var sjuk nu igen. Jag hoppas att hon blir frisk snart så de kan komma och hälsa på.

När vi kom hem från vår lilla utflyckt så sov Elina gott i vagnen, då passade jag på att dammsuga, vattna blommorna, diska och sätta in alla papper vi har fått i pärmarna. Jag känner mig riktigt duktig. Nu är det bara tvätten som ska vikas och läggas in. Men det är strax fixat det också.

Jag har insett att jag måste skaffa mig en hobby. Någon som har något bar förslag? Det får inte vara dyrt och kosta massa pengar.

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Baka! Hur mysig hobby som helst. Och roligt och gott dessutom. Och inte bara godsaker, utan baka bröd, superekonomiskt ju! :) Oh Emma, jag är så sugen på att träffa dig & din lilla tjej. Så fort Dessi är frisk tycker jag att vi ska träffas, fantastic four, och tjöta lite! :) Må så gott min goa vän! Ta hand om er. Kram Hanna

Anonym sa...

Jag tycker du ska börja sticka, eller scrapbooking! :)