fredag 6 mars 2009

namn och lycka

Har ni några bra namnförslag? För vi håller på att bli galna. Det är mycket svårare än man tror att komma på ett bra namn till en sån underbar unge. Fast hon är lite jobbig på nätterna. Hon skriker och vill inte alls sova, helst vill hon att man ska gå runt med henne tills hon somnar och sedan vaknar hon när man lägger ner henne. Inatt tog Mille första skiftet, mellan kl 00:00-04:30, och sedan var det min tur. Hon somnade inte förens kl 07:00. Vaknade igen vid 9 och var vaken till kl 12. Ska en så liten bebis verkligen kunna vara vaken så mycke?

Vid 12 så somnade vi, Pyret och jag, i soffan och sov gott fram till kl 14:15. Underbart!

Även att jag inte sovit särskilt mycke så är jag otroligt glad. Inte bara för att jag är mamma till världens sötaste unge (så tycker nog alla mammor om sina barn) utan också för att jag kom i mina vanliga jeans! Underbart. Jag känner mig så mycke fräschare. Att en sån liten sak kan göra så mycke. Jag kan inte knäppa dom men jag kör på gummisnodd, precis som jag gjorde i början på graviditeten.

Igår var vi på återbesök på BB. Vi fick en diagnos på henne: FRISK! Det känns riktigt skönt.

Bild kommer snart.

Många kramar från emma

6 kommentarer:

Anonym sa...

Emma jag måste ju få träffa henne!!! Gud vad nyfiken jag är. :) Klurigt det där med namn, vad är det för "typ" av namn ni vill ha? Jag ska försöka klura lite och tjoar till när jag kommer på något... Kram!

Anonym sa...

haha va de därför hon bara sov när vi va där? ja kan komma igen så kan du få sova :)
ja gillade alice på eran "lilla" lista :)

Anonym sa...

Ella, Edit och Irma är mina bästa. Och Gerd... men det kanske blir lite konstigt.

Anonym sa...

Jag röstar för Siri! :)

Anonym sa...

Hon var verkligen jättesöt Emma:)
Hon har defenetivt blivit en favorit för jesper, han tycker det är helhäftigt med att vara gudfar till den söta bebisen:)

Kram på er alla tre

Anonym sa...

Gud vad hon är söt! Liknar Mille ganska mkt :) Tänkte jag skulle komma o hälsa på nån gång när allt lugnat ner sig lite! Kan tänka mig att allt är rätt hektiskt. Många som kommer på besök och så. Jag håller med Ronja om Alice. Det är jättefint! Jag gillar Filippa med och Tuva! =) Ha det underbart nu, och ta hand om er! Kramar!