söndag 10 mars 2013

ibland är livet lite väl jobbigt

Som jag har berättat innan så har jag en del ångest. Något som får mig att må lite extra dåligt är när man ska våga ta det där hoppet och kasta sig ut i något nytt/okänt. Det framkallar ångest, hjärtklappning och allmnt illamående. Jag försöker få mig själv att inse att allt nytt inte är dåligt och att alla inte är elaka och vill såra mig.

Trött på att vara feg och rädd men vågar inte släppa kanten nu när livet äntligen känns lite mer stabilt.

Läste en artikel för en liten stund sedan.
http://www.jnytt.se/nyhet/53537/sa-latt-ska-cancern-inte-fa-ta-mig

Vill citera en liten del, för att det är så sant och jag borde lära mig att lyssna på just sådana här saker:
"– Vad väntar man på? Livet börjar inte av sig självt. Ta tag i det istället och gör nåt, uppmanar Pelle alla som går runt och klagar på att inget händer eller är missnöjda."

Inga kommentarer: