måndag 11 mars 2013

Fingerfärdighet

Sitter just nu på sjukhuset, medicinkliniken, och väntar på att få mina allergisprutor. Jag kan inte låta bli att titta på damerna i hörnet som stickar och virkar. Vilken fart de har på fingrarna, samtidigt som de pratar oavbrutet! Jag skulle göra fel direkt om jag satt och försökte.

Undra vad som kommer hända med den sortens konstverk när den generationen som pysslar med sådant inte finns längre? Jag vet knappt någon i min ålder som stickar eller virkar. Man kanske borde försöka lära sig. För det det som man köper som är stickat är inte alls lika fint som det mormor gör, inget slår hennes stickade raggsockor.

1 kommentar:

stina sa...

mormor är ju bäst på det mesta. Om du lär dig sticka så kan jag lära mig göra köttbullar efter hennes recept, så får vi dela med oss sen. ;)