fredag 18 januari 2013

Spinning, ska det göra så ont?

Ok seriöst, ska det göra så ont i sittbenen i rumpan efter ett spinningpass?
Ja jag vet att jag förvirrar er. För det första vad fick mig ens att komma på tanken att gå på ett spinningpass och för det andra varför genomförde jag tanken?

Efter som en av mina söta vänner, Jessica, nu inte får springa på ett tag så tipsade jag henne om att spinning var ett riktigt bra sätt att konditionsträna. Där av tanken att jag måste ju faktist veta vad jag tipsar söta Jessica om. Och för att vara ärlig så var det nog flera år sedan jag testade spinning så det kan ju vara bra att se vad jag tycker om det nu och om ryggen håller för det.

Så när jag kollade mitt schema och såg att det fanns ett pass precis innan jag skulle börja jobba idag så var jag ju tvungen att testa. Och jag överlevde!! Jag erkänner att ibland var det otroligt nära att jag typ dog (ok kanske inte men astman gjorde så jag funderade på hur jag skulle kunna ta mig av cyklen och bort till Vårdcentralen som ligger i samma hus). MEN jag gav inte upp utan fortsatte trampa och benen slutade inte gå förens ledaren sa till oss att gå av cyklen. Efter var jag lika rosa i ansiktet som min vattenflaska och den är illrosa.  Så nöjd och stolt över mig själv har jag inte varit på länge.

Ska man ha så ont i rumpan efter? Inte i musklerna utan i sittbenen? Kanske måste jag skaffa mig ett sånt där geleöverdrag som tanterna har... :P


1 kommentar:

Anonym sa...

hej emma. ja, det gör grymt ont de första träningspassen i i "sittbenen", om man spinnar regelbundet dvs minst ett pass i veckan så bedövar man den känslan efter ett tag. jag spinnar utan vare sig gelesadel eller spinbyxa, men det finns ingen anledning att pina sig, utan kör med gelesadel tills du känner att det är ok att köra utan( även med gelesadel kan man få ont,men inte alls "jag vill inte sitta ner det här passet"-känslan.) / marika