måndag 21 januari 2013

I längdspåret

Igår Hade vi en riktigt mysig dag. Efter sovmorgon och lite lek här hemma så packade vi ihop oss och åkte till A6 med syster och pappa för att äta lite mat. Väldig trevligt! Sen åkte vi hem till pappa  för att valla skidorna och byta om.

Sagt och gjort så åkte vi ut till Hallby och satt på oss skidorna. Det var på lite skakiga ben som Elina tog sig fram men det gick. Hon var riktigt duktig och tyckte att det var riktigt kul. En hel kilometer tog hon dig runt, en kilometer i´som innefattade nedförbackar, uppförsbackar och planmark. Så stolt och glad var hon! Och då har vi inte ens börjat prata om hur stolt och glad jag var! 

Efter att vi tagit oss runt ett litet varv så blev jag avbytt av pappa som tyckte att jag skulle åka ett lite större varva själv med. Så sagt och gjort i mina röda tajts och rosa jacka drog jag iväg, okey det kanske var att överdriva lite. Tekniken på det klassiska satt i kroppen men tekniken på skejten var som bortblåst. hur gjorde man? I varjefall gick det bra men kroppen hängde inte riktigt med. Så nu blir det till att försöka ta sig ut i spåret så ofta det går. För det var helt underbart även om det inte gick särskilt fort. :)

Inga kommentarer: