lördag 19 januari 2013

En pulka och ett paket expidit-hylla

Efter dagens lek ute i snön tog vi oss till Ikea där jag äntligen inhandlade en Expedit fyra facks hylla. Tanken var att den skulle organisera upp leksakskaoset i Elinas rum. Jag har funderat på detta sen runt jul och nu äntligen blev det gjort. 

Efter att vi lämnat bilen kom jag på att jag hade ju ett stort paket i bagaget. Ett stort och otympligt paket som vägde 18kg, låter inte så mycket men i en stor klumpig kartong så blir det mycket. Som tur var hade vi Elinas älskade rosa pulka med oss så med lite övertalning fick hennes nya hylla åka i pulkan. Den fick stå på kant annars fick den inte plats och det knakade för mycket i sidorna på pulkan tyckte Elina. Så vi balanserade den hem i pulkan. :) Måste sett riktigt roligt ut men heller det än att bära den hela vägen, det hade inte gått för min rygg skulle gått av. 

Självklart bor jag högst upp i ett trevångings hus utan hiss, så det var till att lyfta med knäna och hoppas att greppet höll och försöka ta sig upp. Inte helt lätt men det gick! Skam den som ger sig som mormor brukar säga.

Jag är riktigt påhittig ibland, som idag tillexempel så hade inte ikea förborrat hålen ordentligt så då tog jag helt enkelt en stjärnmejsel och tryckte till så det blev ordentligt gjort. Självklart gick det smidigt att skruva ihop hyllan och den står nu på rummet och det blev till och med bättre än jag trodde :)

En låda i varje fack. En med dockkläder, en med bilar, en med utklädningskläder och en med köksgrejerna hon har tills sin spis. :)

En glad och nöjd Elina = En glad och nöjd mamma 

Inga kommentarer: