måndag 11 juli 2011

Uppföljaren

Det sägs ju att uppföljaren aldrig kan bli lika bra som första. Men det stämmer inte. Söndagen blev precis lika mysig och lugn som lördagen.

Det blev en lugn morgon med massa lek, en del Pippi Långstrump-tittande och massa mys. Efter att ha lekt i flera timmar blev det helt plötsligt tyst, Elina sov.När hon väl vaknat så fixade vi lite mat sen åkte vi till lekparken vid Kålgården. Varmt men riktigt kul. :) Det hoppades på studsmattan, gungades och sprangs runt en massa. Elina hade ro att sitta i ca tre minuter för att dricka lite saft och äta lite muffis, sen var det full fart igen.

När vi skulle åka hem fick jag bära bort henne, hon skulle nog kunnat stanna där betydligt mycket längre än vad vi gjorde.

Väl hemma kraschade vi i soffan en stund innan vi bakade ett mindre berg av muffins.
De blev riktigt goda, men jag fick inte riktigt det "lyftet" i dem som jag ville ha. Men de var riktigt luftiga och goda ändå.

En blev lite finare än de andra. :) ett hjärta.
Hjärt-muffinsen var den enda som jag sparade kvar hemma, resten fick bli en liten present till söta Vickan. En liten krya-på-dig-present och en tack-för-att-jag-fick-komma-på-middags-present. Istället för en flaska vin eller en blomma liksom. :) Det var en uppskattad present i varjefall, fick jag för mig.

En riktig trevlig avslutning på en mysig dag.

Inga kommentarer: