tisdag 12 juli 2011

3 dagar 3 olika lekparker

Efter jobbet åkte jag hem och lämnade bilen och bytte om innan jag hämtade Elina. Tog med mig vagnen upp till dagis när jag gick upp. Så istället för att gå hem hade jag med mig lite mellanmål och så gick vi en promenad och stannade lite här och var. Bland annat hemma hos mina föräldrar, hos min mormor och till sist via en "genväg" genom skogen hamnade vi på ännu en lekpark.


Där tillbringade vi lätt nån timme. Och jag vet inte riktigt vem som hade roligast, jag eller Elina. Vi båda gungade, klättrade, snurrade, busade och myste.









Det låg en kvarglömd bok i lekparken som Elina läste lite ur när hon bestämde sig för att vila lite mitt i all lek.





Efter busandet gick vi barfota hem. Elina tycker att det är lite obehagligt att vara utan skor men det gick hyfsat ändå.

Väl hemma var det dax för mat igen. Denna gången blev det korvstoganoff. Blev riktigt gott även denna gången! När maten var uppäten så var det dax för dusch. Och de flesta som har barn vet hur blött det kan bli när man ska duscha barn som inte vill duscha. Så kände att det var lika bra att duscha av mig själv samtidigt, blir ändå ungefär lika blöt som om jag hade duschat med kläder på. :)

Nu är det film och soffan som gäller.

Just det glömde nästan, Elina tog sovmorgon idag!! Hon kom inte in till mig förens vid 6. och efter lite välling somnade hon om! Det händer väldigt sällan så kände att det borde skrivas här :)

Inga kommentarer: