torsdag 14 juli 2011

Blött!!

Efter en lång dag på jobbet med massa schemainläggande var tanken att jag skulle tränat. Ett IntervallFlex-pass men kände att det kan nog vara en dum idé att chocka kroppen så pass. Så efter jobbet åkte jag istället hem och satte mig i soffan och myste med Z och G. Kände att jag har förtjänat lite B&J's så hämtade det men glömde skeden i köket. Så jag ställde glassen på bordet i vardagsrummet och gick ut i köket. När jag kommer tillbaka så hittar jag en liten Z som glatt står med huvudet ner i burken och äter finglass... Riktigt sött men kanske inte så nyttigt för henne.

Efter att ha frossat en stund och tagit en titt på klockan insåg jag att jag skulle ha varit och tränat vid den tiden och istället satt jag och åt massa glass. Det dåliga samvetet fick mig att ringa till mamma och fråga om jag fick låna Zigge som sällskap på en promenad i regnet. Självklart fick jag det.

Så jag hämtade upp Ziggebus och åkte ut till Axamo. Jag trodde att vi skulle vara ensamma där ute i ösregnet men det var vi verkligen inte. Han skötte sig finfint och stortrivdes ute i skogen, som vanligt.

Eftersom det ösregnade så blev det stora pölar, Zigge sprang rakt igenom dem medans jag försökte undvika dem. Det gick jättebra tills vi lekte lite och jag snubblade på Zigge som sprang framför mina fötter, självklart ramlar jag rakt ner i en vattenpöl! Så genomblöt som jag var så kände jag att nu kunde det lika gärna fortsätta blöta ner mig, vilket Zigge tyckte var kul. Vi sprang och hoppade i vattenpölarna med samma glädje som två 4åringar. :) Riktigt kul!

det var inte lika kul att sätta sig i bilen och åka hem. Blött, kallt och klibbigt med blöta jeans som vägde ett ton.

Väl hemma blev det en låååång varm dusch. Och nu sitter jag i soffan och myser med täcket runt mig. Tänkte för ovanlighetens skull se på en film ;) Borde sova snart med, jag börjar tidigt i morgon 06:15 så ska försöka komma i säng och somna i tid. Vi får se hur det går med det.

Inga kommentarer: