lördag 16 juli 2011

Jag ska måla hela....

Jag hann med allt som stod på min lilla lista igår. :) Känns riktigt bra jobbat.

Hade med mig jordgubbar ut till Vickan, men först skulle det målas. Hon och jag började olja in övre delen av planken i stallet, vilket gick rättså snabbt kändes det som. Sedan efter lite dricka, kaka, vila och frisk luft så började vi tjära in nedre delen. Det var inte lika lätt och smidigt som det var med oljan. Tjära är segt och tungt! Vi gjorde klart en vägg innan vi kände att vi inte orkade mer och ville ha mat. Vid den punkten var vi hyfsat fnittriga av ångorna från oljan och från tjäran... :P

Riktigt god mat fixade vi också. Grillad rostbiff med potatissallad och tomat&löksallad. Mums!

Sen blev det en hel del cider och tjöt innan vi bestämde oss för att gå och sova. Jag skulle sova på annexet, mysigt värre.

I morgon kanske vi ska fortsätta måla eller så gör vi något annat.

Så nu är vi här... God natt :)

Inga kommentarer: