lördag 29 januari 2011

Precis lagom och mycket trevligt

Dagen började lugnt och stressigt, hur nu det går ihop kan ni läsa om i förra inlägget. Mötet på jobbet inne i stan var väldigt trevligt och gott, precis som vanligt. Det är så sällan jag träffar mina repakollegor att det alltid är litre extra kul att gå på möte. Det är alltid samma sak på våra möten, vi har en lista med saker som ska gå igenom och som vi ska hålla oss till men vi flyger alltid iväg och pratar om en massa annat, tiden bara försvinner och vi får stressa igenom de sista punkterna.

Jag skyndade mig sen till bussen och fick till och med springa den sista biten för att hinna med den, jag vill ju inte stå och vänta i tio långa, kalla minuter. Bussresan spenderades i en överfullbuss med telefonen mot örat för att försöka få tiden att gå.

Väl på jobbet i hva gick tiden fort. E* kom sen för att hämta upp mig och följa med mig till optikern och stan en kortis. Fick svar på varför jag ser dåligt på vänster öga med de nya linserna, de hade beställt fel! Inte särsklit konstigt att jag såg helt konstigt då.

Sen tittade vi runt lite snabbt i affärerna, hittade ett par jättesöta örhängen som ser ut som små rosetter, innan vi skyndade oss mot Elmia där vi träffade söta V* som tog oss ut mitt i skogen. När hon stannade bilen var vi framför ett stort hus med väldens största trädgård! (okey kanske inte väldensstörsta men den var stor i varjefall). Huset kommer att bli såååå fint när de är klara med all renovering.

Efter hustittningen och lite tjöt så åkte E* och jag ock fixade mat till kvällen. Orkade inte laga något så hämtade på Pallas Atena, alltid lika gott.

Efter mat och lite tjöt så var vi alla trötta så vid 22.30 låg jag redan i sängen.

Inga kommentarer: