torsdag 20 januari 2011

Enkelt

När jag väl tog mig ifrån jobbet och hem så hämtade jag Elina på dagis. Hon var sista barnet som var kvar men hon stortrivdes, hon hade ju alla de stora barnens leksaker för sig själv. När jag frågade henne om vi skulle gå hem nu så svarade hon nä och sprang till andra sidan rummet och skrattade.

Väl hemma ville hon ha "ölk" (mjölk) och "acka" (macka). Så då fick hon det och sedan skulle hon "ada" (bada) sa hon. Men hon ville inte bara själv utan "mamma bada!" sa hon så det var bara att hoppa i. Jag hade ju planerat att tvätta håret senare på kvällen men fick det gjort redan nu så det var ju inga problem alls. Vi badade nog i nästan 45minuter, väldigt gött måste jag erkänna.

Efter bad och påklädning så var det medicin dax och sedan tandborstning. Efter lite mys i soffan så sa jag till henne att nu ska vi gå och lägga dig för du ska sova. Hon hoppade ner från soffan och tog min hand, kröp upp i sängen och la sig på kudden och ville ha täcket. Jag gav henne en puss och sa god natt och gick ut från rummet.

Har ni märkt något i texten hittills? Hela kvällen har gått så enkelt! Jag har INTE behövt säga till henne eller bråkat med henne om något alls. Hon ligger fortfarande kvar i sängen, detta har nog varit den bästa kvällen vi har haft tillsammans på länge.

Mammas tjej!

Inga kommentarer: