torsdag 20 januari 2011

Dåligt...

Det har varit dålig uppdatering här på bloggen men känner at jag inte vill skriva om massa sjukdommar och sånt trist hela tiden och då blir det inga inlägg alls istället.

Just nu är vi sjuka, eller nja inte sjuka vi är förkylda och hostar, i varjefall jag och Elina.
I tisdags fick jag vända när jag var på väg till jobbet för att hämta henne på dagis då de tyckte att hon hostade hemskt mycket. När jag kom dit möttes jag av världen gladaste men rättså hostiga Elina och personalen hälsade på mig med kommentaren "vi kanske inte hade behövt ringa dig för nu när hon har fått sin medicin så är det ju inte så farligt längre." Blir man trött då eller vad?! ¨Deras rutiner med barn som har astma är rättså tydliga:
1. Ring föräldrar, be dem hämta barnet.
2. Komma på att det finns medicin som de ska ge bernet vid behov.
3. Ge barnet medicin
4. Inse att det var rättså onödigt att ringa förälder.
5. Säga detta till förälder när den kommer för att hämta barnet.
6. Glömma och förtränga dessa rutiner så det blir lika dant nästa gång barnet får astmaproblem.

Jag kommer inte ens ihåg hur många gånger detta har inträffat nu, att vi har kommit för att hämta en dålig Elina och mötts av en glad och pigg unge och en fröken som säger att det kanske var onödigt att vi ringde efter er...

Jaja... Sen myste vi i soffan en stund och jag åkte senare iväg till jobbet när jag hade blivit avbytt.

Onsdagen börjades tidigt med ett besök på barnmottagningen för att diskutera Elinas astmaproblem och hennes mediciner. Det slutade med att vi bytte ut en medicin och nu ska vi prova den ett tag och se om det blir bättre. Så för hoppningsvis blir hon av med sin eviga hosta snart, annars får vi väl se vad de har för lösning nästa gång.

Jag har också blivit förkyld och jag riktigt känner hur förkylningen har börjat flytta sig från halsen till stämmbanden. Så snart blir världen lite tystare, när rösten försvinner. Just nu låter jag riktigt illa så det är lite spännande att se hur länge till det kommer ljud när jag pratar. :P

Inga kommentarer: