fredag 28 januari 2011

Missar man en kommer nästa snart

Morgonen har gått väldigt sakta. Fram tills jag såg vad klockan var... Helt plötsligt var klockan alldeles för mycket och bussen skulle strax gå. Slänger på mig ytterkläderna och går ut genom porten och upp för trappan mot busshållplatsen. Självklart ser jag att bussen står där men för en gångsskull följer jag läkarens ordination om att ta det lugnt. Jag ser bussen åka iväg och svär lite tyst för mig själv. Väl framme vid busshållplatsen slänger jag ett öga på tidtabellen på vägen förbi. Tanken var att jag skulle gå ner till centrum där det går en "gul" buss ungefär var tionde minut. Precis när jag står där och kollat lite slött på tabellen så kommer det en till buss! Förstå min förvåning då det i brukar gå en buss i halvtimmen vid just denna hållplats och det nu har kommit två bussar med olika nummer inom tre minuter!

Så missar man en kommer nästa snart, ingen ide att bli arg, irreterad eller ledsen för att man missade första. Detta gäller nog mer än bussar...

Ha en bra dag! :)



Inga kommentarer: