lördag 3 januari 2009

Funderingar

Just nu är det väldigt mycket funderingar i mitt huvud. "Hur kommer det att bli när pyret dyker upp?" "Hur skulle mitt liv sett ut nu om jag och mille inte blivit tillsammans igen?" och många fler funderingar.

Jag är lycklig och glad över det som är men ändå finns det så många tankar, tankar om allt och inget. Tankar om nutid, dåtid och framtid.

Graviditetn är jobbig just nu. Ont i ryggen och höfterna varenda dag även om jag inte göra något. Det värsta är nog att vakna på morgonen/natten av att det gör ont. Och att jag aldrig får sova en hel natt, jag vaknar mellan 3 och 10 ggr/natt.

Ska träffa läkaren på måndag och göra ett ultraljud och prata om min sjukskrivning. Får se om det blir till att jobba 25% i januari eller om jag blir helt sjukskriven.

Det börjar bli dax att titta på tapeter till sovrummet i nya lägenheten också. Jag har alltid så svårt att bestämma mig när det gäller sådant så det är lika bra att jag börjar titta nu så kanske jag har bestämt mig tills vi ska flytta (den 23/1 får vi nyklarna).

Idag har det vart en hyfsat bra dag. Jag har vikt massa tvätt, dammat och dammsugit hela lägenheten. Känner mig riktigt duktig faktist!

Kvällen spenderades hos Ronja o Rickard. Mycket trevligt. Det bjöds på våfflor, gott men mättande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är nu och du ska inte grubbla för mycket! Det blir bara jobbigt - njut av att du finns, gravid är du inte så många gånger i livet så försök hitta ljuspunkterna. Det finns trots allt en hel del. Du kan titta på tapeter åt oss också. Många kramar moster