tisdag 6 januari 2009

Läkaren bestämmer

Igår var jag hos läkaren. Dels för att kolla så at moderkakan inte täpper till utgången för pyret. Det gjorde den inte och därmed blir det inget planerat kejsarsnitt. Allt såg bra ut sa hon. Och vi diskuterade mina foglossningar. Hon sa att om jag inte tar det lugnare och slutar att springa runt så som jag har gjort hittills så kommer jag att få problem med foglossningen även efter att pyret flyttat ut från magen. Och det vill jag inte riskera. Så från och med igår, måndag, är jag sjukskriven på 100%. Men jag ville jobba en sista dag. Så idag har jag jobbat min sista dag.

Jag hade ju planerat att jag skulle jobbat 25% januari ut. Så idag på jobbet har jag försökt hinna med allt som jag skulle gjort under januari på en dag. Jag tror att jag lyckades. Det känns som att jag aldrig har vart så effektiv på jobbet och det är skönt att känna att jag har gjort det så enkelt som möjligt för min ersättare. Så nu kan jag gå hemma i lugn o ro utan att känna att jag lämnar någon i sticket.

Frågan är nu istället vad jag ska göra på dagarna. Jag ska ivarjefall njuta och ta det lugnt. Packa lite små saker kan jag också göra. Och i morgon ska jag hjälpa syster att färga hennes hår.

Jag ska lära mig att använda kryckorna som sjukgymnasten tyckte att jag skulle ha. (Jag ska gå med dom för att avlasta så mycket som möjligt för bäckenet.)

Nu ska jag gå och hämta lite godis. Ha en bra dag/kväll.

Inga kommentarer: