onsdag 21 januari 2009

bortglömd..

Igår hade jag tid hos barnmorskan 8:30. Hon hade glömt bort mig så vid 9:15 fick jag komma in efter att ha frågat efter henne tre gånger. Vi lyssnade på pyret hjärta, riktigt kul för den hade morgonjympa där inne. Ena stunden var det uppe i 160slag/min och sen nere i 140 men det landade tillslut på 150slag/minut. Vi mätte sf-måttet och vi följer kurvan precis som vi ska, 31. Mitt blodtryck var lågt som vanligt och det är troligen orsaken till att jag ofta känner mig yr och "konstig". Hittills har jag bara gått upp 9kg, jag hade hoppats på mer faktist.

Vi har nu gått 34 veckor och 2 dagar. Och det är "bara" 39 dagar kvar till beräknat datum. Det känns så skönt att det börjar närma sig slutet. Jag är trött på att vara gravid. Visst det är mysigt att känna sparkarna och sånt. Men jag är trött på att ha ont och vara trött. Det bästa med det hela är att det är under en begränsad period och att det finns en STOR belöning efteråt.

Idag har äntligen rätt journal kommit. Nu kan jag fylla i försäkringspapperna och skicka i väg dom. Får väl vänta ett tag på svar men då har jag i varjefall gjort vad jag har kunnat.

Inga kommentarer: