söndag 11 januari 2009

Gekås, Ullared mm

Igår var vi, Mille, jag och milles föräldrar, på gekås i ullared. När vi kom var det nästan tomt på parkeringen, så vi fick en p-plats så nära det gick. Perfekt för mig med mina kryckor. Tog oss in till utgångsvakten och fick låna en rullstol. Det gick riktigt bra att ha rullstolsrace där inne faktist. För i början var det bara vi och några få till. Vi hann ända bort till bebisavdelningen (inte den med kläder utan den med saker) innan det började bli trångt och lite svåare att ta sig fram. Men även när det blev mer folk så gick det hyfsat lätt att ta sig fram för mig. Jag upptäckte att folk faktist visar mer hänsyn när man kommer i rullstol än om man går vanligt eller med kryckor. Folk flyttade sig och sina vagnar självmant utan att man behövde säga till dom. Underbart! Vi hittade massor med bra saker. Så det enda vi saknar nu som vi vet att vi kommer att behöva till bebisen är blöjor och en bärsele (gärna en Babybjörn Active).

Vilken prisskillnad det är på vissa saker. Ett bäddset till spjälsäng kostar här i jkpg ca249kr på babyproffsen inne på Gekås fick vi ge 59kr för ett liknande.

Idag har vi packat lådor och jag har vart med mamma på ekholms färg och kollat på tapeter. Vi ska tapetsera om i Sovrummet och vardagsrummet i den nya lägenheten. Jag fick med mig 6st tapetkataloger hem. Och nu är de nersållade till 4. Känns riktigt bra. Vi har bestämt oss för en röd tapet som fondvägg men vi behöver lite hjälp för att få fram vad vi ska ha på resterande väggar. Och i sovrummet har vi kommit fram till 3 olika, var av 2 är samma mönster med i olika färg.

Imorgon är det banlen som gäller. Kl 9.30 ska vi vara på plats och de andra kommer vid 10. papper ska skrivas och nycklar ska överlämnas till oss. Det känns så bra.

Sedan är det äntligen dax för vattenträningen igen. Det har vart julupperhåll i några veckor nu och jag har längtat tillbaka. Det är så skönt att vara i det varma vattnet. Smärtan blir mindre och man kan röra sig utan större anstägning.

//Emma

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej nej nej... INTE en BabyBjörn. Ni kan få prova vår. Jag tycker den suuugeeer!!! Min favvo är bärsjalen. Sååå nära och gosigt. Och absolut den skönaste att bära. Vill ni absolut ha en sele välj nån med avbärarbälte på höften. Visst 3,5 kilo är inte så mycket. Men skitungar växer. Lugna er till skrutten är ute så kan ni få prova alla våra tre. Jag tyckte det var assvårt att prova bärsele med megamage.

http://www.edenbaby.se/catalog.php?category=69

http://www.sjalbarn.se/sjalar.php

Anonym sa...

Jag tror jag ska testa de där med rullstol nästa gång :D haha. ;)