lördag 4 oktober 2008

En hel vecka...

Oj nu var det ett tag sedan jag uppdaterad här, och jag som precis klagade på Jessica att hon inte uppdaterar sin blogg.

Så vad har hänt.... Jag har jobbat morgon/förmiddag i tre dagar, måndag-onsdag. I måndags var vi och kollade på en vagn. Sen åkte vi direkt till Ronja och åt tacos och tjötade en stund. Mille följde faktist med dit för en gångs skull. trevligt värre.

I tisdags hämtade vi vagnen och betalade den. En Crecsent Classic -07. Vi är riktigt nöjda. Sen så släppt Mille av mig hos mamma så hängde jag med ut till norrahammar för att fira kusinen Stina som fyllde 17år. Mycket trevligt och gott. Det bjöds på smörgåstårta och godis tårta. Jag åt av båda! När jag skulle ta av godis tårtan så vet jag inte riktigt vad jag tänkte på för jag tog en bit mitt ur, så det var ett hål i mitten. Hur knäpp får man vara.

Onsdagen var en riktigt lång dag. Började jobbet kl 6.15 slutade vid 13.00. Gick hem och åt, uschade och vilade en stund. Sedan bar det av till Nybergs Bil för att jobba där en stund. Det var mässa, Absolut Män. Riktigt kul faktist. Det är alltid kul att göra något annat än det vanliga när man jobbar. Så där jobbade jag mellan kl 17.00-22.00. Jobbet bestod av att informera och dela ut gratis-påsar. Mille gick på mässan. Han inhandlade en ny bil till oss. En v70 -99 silver. Mycket fin! Där får vi plats med både barnvagn och hundbur, perfekt. Han deltog i en tipspromenad och vann ett presentkort på 1000kr på Smålandsbussens resebyrå. Jag bestämde att vi ska åka på spa! Jag vann inget men så deltog jag inte heller i någon tävling mer än min egna och den vann jag! Jag skulle plocka på mig så mycke gratis godis jag kunde utan att skämmas. "Vinsten" i min tävling var allt som jag plockad på mig, det blev; två vattenflaskor, en reflexväst, massor med godis och choklad!

På torsdagen vaknade jag med världens huvudvärk och förkylning. Så den dagen spenderade jag i sängen mest. Jag åkte och handlade på kvällen. Vilken finfin laktosfri avdelning de har gjort på ica maxi. När jag såg den så fick jag nästan lite panik, hur skulle jag kunna välja sort på yoghurten? och vilken mjölk skulle man ta? Innan har det nästan bara funnits en sorts yoghurt och en storts mjölk så vilken otrolig lyx och vilka valmöjligheter att det finns massor att välja på.

Fredagen tillbringades till stor del också i sängen eller soffan, förutom en kort sväng till mediamarkt och a6 med mamma. Det inhandlades en liten kofta och en sjal till festen. Men jag har inte provat det ihop med klänningen än så vi får se om jag lämnar tillbaka det eller använder det. Vi tog med oss mat från Soya Express som vi skulle äta när vi kom hem men jag var så trött att jag inte orkade äta. Så efter att mamma ätit upp så tog hon med sig Zigge och Zicco ut på en promenad och jag kröp in under en filt i soffan och sov i några timmar.

Fredagskvällen spenderades i soffan hemma i lägenheten med filt och varm choklad. Och med att titta på tv och datorn och klockan (för att kolla ifall det vad dax att sova än). Jag började kolla på klockan vid 18, och det var aldelse för tidigt för att gå och lägga sig för att sova hela natten. Men jag orkade hålla mig vaken till ungefär halv elva sen orkade jag inte mer. Mille var ute med sina jobbar kompisar hela kvällen så jag var själv och behövde inte tänka på någon annan, förutom Zigge och Wilja då förståss.

Så efter en natt fylld med mardrömmar så sitter jag nu på jobbet med världens huvudvärk och lock för öronen och försöker att vara trevlig.

Nu ska jga försöka få tag i någon som kan jobba åt mig så jag kan gå hem och sova.
Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: