söndag 12 oktober 2008

Lördagen.

Gick upp vid 7 för att åka till torget med mamma och mormor för att köpa blommor. (hade knappt sovit alls, rikigt nervös) Hittade rosa och röda rosor, perfekt. Snälla mormor betalade dom. Blommor är inte billigt om man säger så. Jag köpte även en orkideé till "kocken" som tack för att han ställer upp och hjälper oss. Vi köpte färskt bröd och sedan hem för att äta frukost. När det var gjort så var klockan inte så mycke osm vi hade räknat med så vi började lite lätt med blommorna. Men hann bara snitta om dom ich ta bort lite blad. Åkte in till stan igen för att lämna tillbaka skorna mamma köpte igår och för att åka till Överskottsbolaget för att köpa engångsglas till välkommsdrinken. Hem igen för att binda buketter. De blev riktigt fina! Och kul var det också.

Tog bilen upp till lokalen för att sätta blommorna i sina vasar och fixa det sista där. Kom inte där ifrån förens klockan närmade sig 14. Hur skulle jag nu hinna fixa allt? jo jag fick hoppa över min vila. Åt lite mat sen in i duschen. Helt plötsligt var klockan 15.30 och jag hade inte börjat med håret (som bara skulle fönas), hade inte sminkat mig eller tagit på mig. Men snabb som jag är så fixade jag det på en halv timme och prick klockan 16.00 satt jag färdig i bilen.

Kvällen var oerhört lyckad och trevlig. Jag dansade lite, fick betala för det med smärta underhela kvällen. Tillomed pappa var uppe och dansade till den persiska musiken. Jag är riktigt imponerad! Mycket god mat. Till förrätt var det en räkklämma, tror jag att det heter, med chilimarinerade räkor. Super gott! Sen till buffén var det sallad, kallskuret, ris på persiskt vis, potatisgratäng, grillad kyckling, en kycklinggryta och en köttgryta. Mycket gott! Jag fick tyvärr inte i mig särskilt mycke, för trött och nervös. Till efterrätt var det sorbé och chokladtårta.

Jag måste juh faktist skriva att min välkommstdrink var mycket uppskattad av alla! tack för receptet Ronja.

Mellan alla måltider så dansades det. Alla blev fotograferade och alla skrev i vår lilla gästbok. (foton kommer)

Tack alla som hjälpte till!
Tack alla som kom och festade med oss.

Inga kommentarer: