måndag 29 september 2008

Helgen + Bilder



I lördags var vi som sagt i Göteborg. Jag hittade tre klänningar men köpte "bara" två av dom. En fin klänning som jag ska ha på förlovningfesten och en "mys"-klänning som jag kan växa i. Mysklänningen ska jag ha på båda dopen som vi ska på och sen även på jul och när jag bara vill vara vardagsfin. Jag shoppade även lite långa linnen och servetter till festen. Vi var i gbg i exakt 4timmar.




På hemvägen stannade vi till i Borås för att ta en snabb titt inne på netonnet-lagershop där hittade vi inget alls. Vi var hemma i huskvarna igen vid 17 så det var rättså tidigt men det gjorde mig inget för jag var helt slut. Jag somnade först en stund i soffan sen förflyttade jag mig till sängen för att vila en stund till. Sen var det till att åka o köpa lite chips o dip o pizza. Men tyvärr var jag aldeles för trött så jag åt bara en liten bit pizza och chipspåsen är fortfarande oöppnad.




I går tog Mille och syster Frida sovmorgon så jag fick en lugn o skön morgon för mig själv. Det var riktigt skönt. Först en promenad med Zigge och sedan frukost i en tyst lägenhet. När de väl hade vaknat så bar det av till A6 center där Frida köpte en födelsedagspresent till kusin Stina och sedan gick hon iväg för att träffa några kompisar. Jag gick till Dressman och tittade på vad älsklingen hade hittat. En jättefin kostym, både byxor och kavaj, en ny vit skjorta och en slips inhandlades. Han var jätte snygg i kläderna. Sen gick vi vidare. Bland annat stod jag i kö i ca 15minuter inne på Lindex. En liten fika intogs på ett cafe. Sen fortsatte vi att shoppa. De blev en bh, strumpor, skor till festen, strumpbyxor och en ny mobil (Sony Ericsson C902) till mig. Och För mille blev det kostymen, skjorta, slips och en rock. Så nu är alla kläder till festen inhandlade för oss, så skönt att ha det klart.




Sedan tvättade vi hela eftermiddagen och åt mat hos milles föräldrar. Mellan två tvättar åkte jag upp till mina föräldrar. Super trevligt. Mamma hängde med mig upp till mormor o morfar för att hjälpa mig scanna in en bild i datorn. Jag är inte så bra på sånt men mamma kan! Det är tur att hon finns för vart skulle jag annars vända mig med alla mina frågor och när jag behöver hjälp med nått?!




Mille åkt ut med pappa för att få övningsköra lite MC sedan var hans dag gjord. Snälla pappa tog med Zigge ut till axamo för att gå lite i skogen när han skulle gå med Zicco. Tack för hjälpen.




Här kommer bilderna jag "pratade" om i förra inlägget. Det lilla Pyret.



Nu ska jag väl se vad jag kan hitta på här på jobbet. Jag har vart här sen 06:10 och jag är riktigt trött. När jag vaknade idag hade jag ont i halsen och kände mig riktigt förkyld. Tyvärr har inte allt försvunnit så det blir en lugn dag för mig. Slutar vid 13:00 och då ska jag hem och vila lite sen dammsuga.

Ha en trevlig dag ni som läser!
kram

1 kommentar:

Anonym sa...

aaah! de va nåt där inne iaf! ;P

Ronja