lördag 11 oktober 2008

fredag

En tidig morgon. Gick upp vid 7, tror jag att det var, blev avsläppt uppe hos mamma tillsammans med Zigge. Fick inte i mig någon frukost, var nog aldeles för trött. Snälla mamma gick med hundarna till mormor. Sen bar det av mot stan och jobbet. Att sitta 3 timmar på en stol med foglossningar är faktist inte skönt kan jag berätta. Men god fika med både färska frallor och kanelbullar. Själva utbildningen tycker jag faktist var tråkig och inte särskilt intressant.

Efter 3timmar på jobbet blev det 1 timme till att springa på stan med mamma och leta skor till henne. Sedan till frisören. Jag blev riktigt nöjd men det tog ca 3timmar för henne att slinga och klippa håret på mig. Efter det så hämtade mamma upp mig igen och vi åkte hem. Klockan är då strax efter 16. Jag slängde i mig en macka och mamma gick ut med hundarna undertiden. Sen bar det av till Stensholm och lokalen där festen ska vara. För att duka och fixa iordning borden och allt sådant. Efter en del diskussioner så är jag riktigt nöjd med hur det ser ut. Man ser tydligt att färgtemat är rosa och rött, mina favorit färger. Imorgon ska vi köpa och binda blommorna.

Hem igen kommer inte ihåg vad klockan var men jag var riktigt trött. Hämtade Zigge på Ekhagen och åkte hem till lägenheten. Kom innanför dörren sen så ringer min bror och säger att de ska hämta en libanesisk-bricka med mat och ta med upp till mormor och morfar och frågade om vi också ville ha. Självklart. Jag är juh hungrig konstant. Så in i bilen igen för att åter igen åka till Ekhagen. Mycket god mat och trevligt sällskap. Det var jag, Mille, mamma, mormor, morfar, Anna, Johan, Wilmer och Elia som åt.

Nu närmar sig klockan 23 och det är hög tid för mig att sova efter som jag ska upp tidigt i morogn och det kommer att bli en lång dag. Sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

vem är Elia?