söndag 26 oktober 2008

ännu en vecka...

Jahopp då har det gått en hel vecka till. Nu har vi var gravida i 21 hela veckor och 5 hela dagar.

Så hur har veckan varit?
Den började hyfsat bra om man bortser från urinvägsinfektion med medföljande pencillinkur och foglossningar. Foglossningarna har gjort att jag stannat hemma från jobbet i två dagar, onsdag och fredag. Jag kan meddela att det inte är skönt alls att hafoglossningar. Men på måndag o veckan som kommer så ska jag först på vattenjympa och sedan till läkaren för att prata om foglossningarna och vad man kan göra åt det.

Det var mest jobb hela vecka tycker jag. Men i Onsdags när jag var hemma bakade jag en äppelpaj som blev jättegod. Receptet var hur smidigt som helst, jag hade fått det av Fleur på jobbet. Jag bjöd familjen på den och de uppskattade den verkligen.

Fredagen började inte bra alls, hade riktigt ont i höfterna och i ryggen så det bev inget jobbande. Istället försökte jag sova och lyckades sova till ca 12.30. Duschade och sen kom mamma och hämtade mig. Vi fikade två gånger och sedan åkte vi till Ica Maxi och trängdes med halva jönköpings befolkning. Träffade Jessica. Kul att se att hon mår bra och att hon äntligen har fått ett jobb. Åkte hem och åt. Men där slutade det trevliga. Fick ont i magen som jag hade haft under hela veckan till och från fast nu höll det i sig längre och var en kraftigare smärta. Och den gav inte med sig. Som tur var så har jag ju mamma. Så åkte upp till henne och satt där ett tag. Hon övertalade mig att ringa in till akuten och det samtalet slutade med att vi (mamma och jag) satte oss i bilen och åkte in till sjukhuset för att undersöka varför jag hade så ont. Läkaren kom fram till att det är den där urinvägsinfektionen. Han tittade på hur Pyret mådde och Pyret mådde bra. Vilket var oerhört skönt att veta.

Lördagen spenderades på A6 och stan med Ronja. Mycket trevligt. Och nu på kvällen har vi (mille och jag) vart på middag med gänget. Också mycket trevligt. Vi åt på det nya stället i filmstaden.

Nu är jag aldeles för trött för att skriva mer. Men kan säga en sak till i varjefall: Taxi-chaufförer kör som galningar, särskilt om det är lönehelg!! Så akta er om ni är ute och kör för jag höll på att få en i sidan i en rondell. Han tittade inte ens innan han körde ut... livsfarligt!

Kör försiktigt. Nu ska jag sova för klockan är väldigt mycke, 00:50.

1 kommentar:

Anonym sa...

det var kul att träffa dej med :)